قهوه سبز دقیقا چیست؟
قهوه سبز در اصل قهوه معمولی است که کاملا نرسیده و رنگ سبز آن هم به همین دلیل است. دیگر خصوصیت قهوه سبز این است که مثل قهوه معمولی تلخ نیست و در حقیقت یک نوشیدنی گیاهی محسوب می شود.

قهوه سبز اهمیت فوق العاده ای در زمینه سلامت و کنترل بیماریها دارد اثراتی هم در مورد لاغری گفته شده که نمی توان بطور مطمئن آنها را تایید کرد.
مطالعات بسیاری بر روی کلروژنیک اسید که مقدار زیادی از آن در قهوه سبز یافت می شود انجام شده است. پیشگیری از بیماریهایی مثل سیروز کبدی ، سرطان کبد ، دیابت ، فشار خون ، بیماریهای کبدی و … از فواید این ماده است.
قهوه سبز حدود بیست درصد قهوه معمولی کافئین دارد در عوض سرشار از کلروژنیک اسید است به همین دلیل برای کسانی که به عوارض ناشی از کافئین دچار هستند بهتر است.

کلروژنیک اسید : پانصد تا هشتصد میلی گرم کلروژنیک اسید در هر لیتر از قهوه موجود است و در قهوه سبز بسیار بیشتر یافت می شود. قهوه سبز یکی از منابع اصلی این ماده مفید محسوب می شود. در حقیقت فراوانی کلروژنیک اسید در قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی به این دلیل است که مقدار زیادی از این ماده در هنگام رسیدن دانه قهوه به ماده های دیگری تبدیل می شود. کلروژنیک اسید مثل یک آنتی اکسیدان عمل می کند که باعث سرکوب التهاب در سیستم عصبی می شود همچنین برای افراد مبتلا به یبوست نیز می تواند مفید باشد. این ماده همچنین نوعی صفرا آور محسوب می شود. صفرا آور به ماده ای می گویند که از تجمع صفرا در کیسه صفرا جلوگیری می نماید و این مانع تشکیل سنگ صفراوی است. پیشگیری از سرطان نیز یکی از خواصی است که برای این ماده ذکر شده است. قهوه سبز به دلیل وجود همین ماده کلروژنیک اسید و کافئین کمتر اثر ضد فشار خون هم دارد.
کاهش جذب گلوکز یکی دیگر از اثرات کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز است. که می تواند برای دیابتی ها بسیار مفید باشد.
 قهوه سبز

برچسب‌ها, , , , , , , , , ,

1392 © coffeedrink.ir تمامی حقوق محفوظ است.

خریدی نیست.