مدتهای زیادی است قهوه متهم می شود که در بعضی از بیماری ها مقصر است و ادعا می شود که ممکن است برای قلب مضر باشد اما تحقیقات نشان داده که در اکثر موارد قهوه نمی تواند چیز بدی باشد. حالا بالاخره قهوه خوب است یا بد؟ بهترین جواب این است که فواید قهوه برای بسیاری از مردم خیلی بیشتر از مضرات آن است. مطالعات اخیر نشان داده که هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و ابتلا به سرطان و یا مشکلات قلبی وجود ندارد. بالعکس مطالعات متوجه ارتباط بین مصرف به اندازه قهوه و کاهش مشکلات قلبی و عروقی شده است. البته این مساله در مورد جوانانی که مصرف بیش از اندازه قهوه دارند صدق نمی کند.

حال چرا نظرها در مورد قهوه عوض شد؟

دلیل آن این بود که گرایش به قهوه در میان افراد سیگاری و کم تحرک زیاد بود و همین امر محققان را می توانست به اشتباه بیاندازد که آیا دلیل مشکلات و بیماری ها نوشیدن قهوه است؟

مطالعات نشان داده اند که قهوه می تواند برای سلامتی مفید باشد. از جمله محافظت در برابر بیماری پارکینسون، دیابت نوع 2 و بیماری کبدی، از جمله سرطان کبد. و همچنین به نظر می رسد باعث بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر ابتلا به افسردگی می شود.

با این حال تحقیقات نشان داده که نوشیدن بیش از اندازه قهوه خطراتی نیز می تواند داشته باشد. مصرف زیاد قهوه فیلتر نشده (آب پز یا اسپرسو) شده است با افزایش خفیف در سطح کلسترول همراه است. و برخی مطالعات نشان می دهد که دو یا چند فنجان قهوه غلیظ در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افراد با خاص را افزایش دهد.

اگر چه قهوه ممکن است خطرات کمتری در مقایسه با مزایای آن داشته باشد اما به خاطر داشته باشید که نوشیدنی ها دیگر، مانند شیر و برخی میوه و آب میوه ها، حاوی مواد مغذی است که قهوه آنها را ندارد. همچنین، اضافه کردن خامه و شکر به قهوه چربی و کالری آن را بیشتر می کند. برخی از نوشیدنی های قهوه حاوی بیش از 500 کالری هستند.

نتیجه اینکه مصرف به اندازه قهوه میتواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد و مصرف بیش از اندازه آن نیز ریسک بیماری را افزایش می دهد.قهوه

برچسب‌ها, ,

1392 © coffeedrink.ir تمامی حقوق محفوظ است.

خریدی نیست.