قهوه و سرطان کبد: واقعیت یا افسانه؟
قهوه در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تأثیر دارد. این بار نیز محققان ایتالیایی ثابت کرده‌اند که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را به میزان 40 تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
قهوه

نتایج یک پژوهش ایتالیایی نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه 3 فنجان قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را به نصف می‌رساند.

پیش از این هم نتایج پژوهش‌های مختلف نشان داده است که نوشیدن قهوه در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تأثیر دارد. این بار نیز محققان ایتالیایی ثابت کرده‌اند که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را به میزان 40 تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

برای رسیدن به این نتایج این محققان روی مقالات معتبر علمی چاپ شده از سال 1996 تا 2012 بررسی‌های دوباره‌ای انجام دادند.

آن‌ها مشاهده کردند افرادی که روزانه حدود 3 فنجان قهوه می‌نوشند خطر ابتلا به این بیماری در آن‌ها 40 درصد کاهش می‌یابد.

مصرف کم این نوشیدنی یعنی کمتر از 3 فنجان در روز نیز این خطر را 28 درصد کاهش می‌دهد.

محققان مشاهده کردند افرادی که روزانه بیش از 3 فنجان قهوه نوشیده‌اند به میزان 56 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را از خود دور کرده‌اند.
توجه داشته باشید دریافت واکسن ویروس هپاتیت، کنترل انتقال ویروس هپاتیتC
و قطع مصرف الکل از روش‌های ساده‌ی پیشگیری از سرطان کبد می‌باشند. با این سه کار ساده می‌شود خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 90 درصد کاهش داد
نوشیدن فقط 1 فنجان در روز نیز خطر این بیماری را 20 درصد کاهش می‌دهد.

به عقیده‌ی محققان تأثیر قهوه در سلامت کبد می‌تواند ناشی از خواص آن در پیشگیری از ابتلا به دیابت یا تأثیر آن در بیماری سیروز کبدی و آنزیم‌های کبد باشد.

توجه داشته باشید دریافت واکسن ویروس هپاتیت، کنترل انتقال ویروس هپاتیتC و قطع مصرف الکل از روش‌های ساده‌ی پیشگیری از سرطان کبد می‌باشند. با این سه کار ساده می‌شود خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 90 درصد کاهش داد.

باید بدانید که این سرطان ششمین سرطان رایج در سرتاسر جهان و سومین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان محسوب می‌شود. متأسفانه هپاتیت B و C از عوامل اصلی ابتلا به سرطان کبد هستند. مصرف الکل، مصرف دخانیات، چاقی مفرط و دیابت نیز از عوامل دیگر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند.
ترجمه: فاطمه مهدی پور

برچسب‌ها, , , , , ,

1392 © coffeedrink.ir تمامی حقوق محفوظ است.

خریدی نیست.