مدتی است مکملهایی با عنوان قهوه سبز لاغری در بازار عرضه می شوند. آیا واقعا این نوع مکمل ها بر لاغری تاثیر دارند؟ عوارض آنها چیست؟

قهوه سبز

قهوه سبز


اکنون در این مطلب قصد داریم تا مطالبی در مورد تاثیر قهوه سبز بر لاغری بیان کنیم.
باید گفت که علت اصلی کاهش وزن در اثر مصرف قهوه در اصل کافئین است. کافئین موجود در قهوه سبز بسیار کمتر از قهوه معمولی است. کافئین باعث توفق چربی سازی و افزایش چربی سوزی می شود. قهوه سبز حاوی مقادیر زیادی کلروژنیک اسید است که خواص بسیار زیادی دارد اما اثر آن بر لاغری هنوز کاملا اثبات نشده و نمی توان با اطمینان گفت که اثر مستقیم دارد.
فروشندگان مکمل های قهوه سبز مقدار قابل توجهی کافئین به آن می افزایند تا باعث چربی سوزی شود در حالیکه این مقدار زیاد کافئین می تواند باعث خطراتی برای قلب شود. پس بهتر است برای لاغری به دنبال رعایت رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی باشید.
باید متوجه باشید که مصرف هر چیزی اندازه ای دارد و این اصل در مورد قهوه سبز کاملا صادق است چون افراط در مصرف قهوه سبز که حاوی کلروژنیک اسید است باعث مشکلات قلبی و بالا رفتن سطح کلسترول خون می شود.
پس نتیجه می گیریم که اگر به دنبال خواص کلروژنیک اسید هستید قهوه سبز را به اندازه لازم استفاده کنید و اگر به دنبال خواص کافئین هستید حتما قهوه معمولی مصرف کنید و قهوه های با کافئین کم ، اثری بر کنترل وزن ندارند.

برچسب‌ها, , , ,

1392 © coffeedrink.ir تمامی حقوق محفوظ است.

خریدی نیست.