کافا شهری در جنوب اتیوپی است و طبق بررسی ها اولین بار گیاه قهوه در آنجا یافت شده است به همین خاطر واژه قهوه از کافا گرفته شده است.

کلمبیا، برزیل ، اندونزی، پورتوریکو، مکزیک و هند بزرگترین تولیدکنندگان قهوه در جهان هستند. البته باید گفت که به تنهایی حدود یک سوم قهوه جهان در برزیل تولید می شود. بهترین مناطق برای کاشت قهوه مناطق پرباران و استوایی هستند.  قهوه هایی که در جهان تولید می شوند هرکدام عطر خاصی دارند به همین خاطر نام هرنوع قهوه متناسب با منطقه کشت آن انتخاب می شود. مثل قهوه کلمبیایی یا قهوه جاوا و …

در اسلام بدلیل حرام بودن نوشیدنی های الکلی ، قهوه بعنوان جایگزین نوشیدنی های حرام محبوب شد. قهوه خانه ها ابتدا در مصر ، سوریه و ترکیه شروع به فعالیت و رشد کردند. با گسترش قهوه ، قهوه خانه ها تبدیل به محلهایی برای اجتماع مردم ، شعرخوانی و داستانگویی شدند.

ورود قهوه به ایران از دوره ی صفویه شروع شد و در همان زمان بود که ایران به شبکه تجاری جهان پیوست. از قرن نهم نوشیدن قهوه در ایران باب شد و در آن زمان صوفیان برای بیدار ماندن برای مراسم مذهبیشان از قهوه استفاده می کردند. در همان دوران بود که قهوه خانه های ایران تبدیل به مکانهایی جهت تجمع شاعران و هنرمندان شد.

خواص قهوه:

– بسیاری از مواقع ، قهوه سردرد های خفیف را برطرف می کند.

– نوشیدن منظم قهوه خطر مبتلا شدن به سرطان کبد را تا بیست و نه درصد و خطر ابتلا به سرطان کبد را تا چهل و نه درصد کاهش می دهد.

– طبق تحقیقات محققان هلندی قهوه خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد

– همچنین تحقیقات دو ایرانی مقیم آمریکا نیز نشان می دهد که بوییدن قهوه مقداری از اشتهای ازدست رفته بعد از آشپزی را نیز بر می گرداند.

 

برچسب‌ها, , , , , , ,

1392 © coffeedrink.ir تمامی حقوق محفوظ است.

خریدی نیست.